turtle:mainloop
Toto je starší verze dokumentu!
Mainloop
Poté co želvičce [turtle:hvezdicka|v předchozím programu došly příkazy], program doběhl = ukončil se.
Pokud budeme chtít aby želvička reagovala na nějaké podněty (např. na stisk klávesy), musíme program zablokovat před koncem. K tomu slouží takzvaný simulační cyklus. Pro Turtle nám jej může poskytnout Screen
prostřednictvím metody .
from turtle import Screen,Turtle zelvicka = Turtle('triangle') wn = Screen() wn.setup(700, 700) # Funkce pro obsluhu udalosti stisku klavesy # - zelvicka pojede dopredu def stisknutiKlavesyNahoru(): zelvicka.forward(5) # Napojeni na stisk klavesy wn.onkeypress(stisknutiKlavesyNahoru,'Up') wn.listen() # Začíná simulační smyčka wn.mainloop() # Sem už program nedoběhne
Úkol
- Rozšiř předchozí kód pro obsluhu kláves dolů (
Down
), vlevo(Left
), vpravo(Right
). Použij funkceturtle.backward(1)
,turtle.left(10)
,turtle.right(10)
turtle/mainloop.1563782903.txt.gz · Poslední úprava: 2023/02/08 23:35 (upraveno mimo DokuWiki)